دستیابی به ذخایر قابل توجه معدنی با اکتشافات جدید

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد
دستیابی به ذخایر قابل توجه معدنی با اکتشافات جدید
رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم رونمایی از اطلس نقشه های پتانسیل دار مواد معدنی کشور گفت: با اکتشافات جدید به ذخایر طلا، سنگ آهن، زغال کک شو، آنتیموان و عناصر نادر خاکی دست یافتیم که این خبر خوشی برای فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان افزود: همکاری مشترکی بین ایمیدرو و سازمان زمین شناسی شکل گرفته و کمیته مشترکی با سازمان زمین شناسی تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه نقشه یکصد هزارم توسط سازمان زمین شناسی در دست تهیه است، اعلام کرد: در برنامه اکتشافی 250 هزار کیلومتر مربع؛ 198 هزار کیلومتر مربع نهایی شده است و 400 محدوده مواد معدنی را شناسایی کردیم و پهنه ها آماده برای واگذاری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در تشریح تناژ مواد معدنی شناسایی شده در این محدوده ها گفت: ذخایر قابل توجهی از طلا(42 تن)، سنگ آهن (500 میلیون تن)، زغال حرارتی(250 میلیون تن)، زغال کک شو (345 میلیون تن)، آنتیموان(30هزار تن) و عناصر خاکی(65 هزار تن) کشف شده است.

کرباسیان ابراز امیدواری کرد؛ با رونمایی از این نقشه جذب سرمایه گذار خارجی و افزایش سطح اطلاعات سرمایه گذاران این حوزه فراهم شود.

 

رویکرد هم افزایی در سازمان زمین شناسی

در این مراسم راضیه لک رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: هم افزایی در سازمان زمین شناسی سبب شده کار پربارتری در تهیه داده های اکتشافی انجام شود.

وی افزود: برای تهیه اطلس ملی از زحمات آقایان کرباسیان و کُره ای تشکر می کنم و تا کنون سازمان زمین شناسی سعی کرده با پشتوانه این نگاه علمی در تهیه اطلس ملی نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ادامه داد: در راستای این دو اطلس توانستیم پتانسیل های معدنی ایران و زمین شناسی کشور را شناسایی کنیم.

لک عنوان کرد: سازمان زمین شناسی ایران همانند کشورهای دیگر سعی کرده اطلاعات زیرساختی را تهیه کند و را تولید ثروت را برای سرمایه‌گذاران هموار و از هدر رفت سرمایه جلوگیری کند.

 

تهیه اطلس ملی با بهرمندی از توان علمی 100 کارشناس

در ادامه وحید فتوتی مدیر ژئوفیزیک هوایی سازمان زمین شناسی طی سخنانی گفت: برای تهیه این اطلس ملی از توان علمی حدود 100 کارشناس در قالب 7 گروه بهره بردیم.

وی افزود: تهیه چنین اطلسی نتیجه سال ها مطالعات زمین شناسی و همکاری با فعالان حوزه اکتشاف با تجربه کشور است.