شروع پروژه استخراج سنگ آهن؛ روزنه امید صنعت فولاد

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس به عنوان بازوی اجرایی شرکت سرمایه گذاری پارسیان…

در زنجیره فولاد در سال 1398 و با اتکا بر توان مالی و اجرایی خود و همچنین در اختیار داشتن یکی از بزرگ ترین ناوگان های استخراج معادن روباز کشور برنده مناقصه عمومی استخراج و باطله برداری گروه (ب) در ناحیه غربی معادن مجتمع سنگ آهن سنگان گردید. این موفقیت از طریق قرارداد کنسرسیوم و با مشارکت شرکت آسفالت طوس به عنوان یکی از شرکت های مطرح و با سابقه در این حوزه حاصل شده است.
مدت این قرارداد 5 ساله بوده وطی این مدت بالغ بر 195 میلیون تن سنگ آهن و باطله استخراج و حمل خواهد شد. قرارداد مذکور در تاریخ 20/8/1398 توسط کارفرما (ایمیدرو) به کنسرسیوم ابلاغ شده است وکنسرسیوم پس از ابلاغ قرارداد نسبت به تحویل زمین و تجهیز کارگاه اقدام نموده و عملیات اجرایی را از ابتدای دی ماه 1398 شروع کرده است. همچنین در حال حاضر عملیات اجرایی منطبق با برنامه ابلاغی سالانه توسط کارفرما در حال انجام است.
ناوگان استخراج شرکت شامل 4 دستگاه شاول کوماتسو PC4000 با ظرفیت باکت 15 متر مکعب، 24 دستگاه دامپتراک BELAZ با ظرفیت حمل 136 تن و 3 دستگاه حفاری SANDVIK با قابلیت حفاری تا 6،5 اینچ می باشد که قابلیت استخراج و جابجایی سالانه 25 الی 30 میلیون تن سنگ آهن و باطله را دارد.
همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در زنجیره فولاد کشور ، یکی از استراتژی های اصلی شرکت افزایش توان عملیات استخراج و جابجایی خود به 120 میلیون تن در سال می‌باشد.